Thursday, June 11, 2009

F.I.R.A.S.A.T a.k.u

jantung yang berdengup tenang mula bergoncang...
terkadang-kadang degupan nya agak tenang...
kedua tangan terasa sejuk seram...
kerdipan anak mata kanan mula membisikkan...
mata kiri juga tak kurang...
di kotak fikiran waras ku mula menimbulkan persoalan...
adakah ia sedang berkata-kata dengan ku...
atau...
hanya khayalan manusia yg dlm kebingungan...
firasat mula kekeliruan...
inilah keadaan aku buat sementar waktu menantikan keputusan peperiksaan akhir yang di khabarkan di keluarkan hari ini iaitu pada 11 june 2009 oleh seorang kawan. hmmmmm
jujurnya aku sangat bimbang sememangnya aku telah berusaha sepeenuhnya membuat persiapan dan tak kurang juga dengan doa yang di pohon saban hari..tetapi petanda-petanda yang ada pada tahun ini menjurus kepada kesedihan, kegelapan, kesilapan, kehilangan dan kekecewaan dalam kebanyakkan perkara. i've been not too good this year...
apa yang membimbang kan adalah semester nie supposed to be my last sem untuk complete kan my diploma..huhuhuhu kini aku masih berdoa dan mengharapkan agar ada sinar di sebalik gelapnya malam, ada kilauan cahaya di sebalik kegelapan dan ada senyuman di sebalik semua kesedihan.. AMIN...
tetapi kalau suratan takdir yg bakal di tentukan meletakkan ia sebagai jawapan untuk aku mengahadapi kekecewaan lagi...aku pasrah dan redha sahaja...seorang kawan pernah berpesan katanya 'jgn keluh, jgn kesah..tapi redha..renung-renungkan lah hikmah di sebaliknya...'
APAKAH TAKDIR NYA YA ALLAH???

1 comment:

Anonymous said...

hey come on..iknow u well dear...relax keyh...stay kewl.:) peace!!