Tuesday, May 26, 2009

PeNaMaT KaTa

setiap berlaku di dunia ini pasti ada hikmah di sebaliknya. hikmah yang tercipta di sebalik musibah atau kejadian yang berlaku itu pasti indah dan memberi makna kepada hamba Nya yang terpilih itu.

'bagunlah kamu sekiranya ada yang memfitnah kamu berzina dan menghina agama mu dan keturunan mu'
begitulah lebih kurang mutiara kata dari seseorang untuk aku yang di petik dari hadis Rasulullah SAW. setibanya aku di tanah air aku di kejutkan lagi dengan satu fitnah yang langsung di luar jangkaan aku. setelah mendapat tahu akan kisahnya yang berlaku. aku berfikir sejanak dan ianya ckp rasional untuk aku menitiskan air mata. setelah itu aku menghubungi seorang kawan untuk manceritakan apa yang berlaku dan kawan yang terpilih itu adalah seorang kawan yang pada aku bijak dalam menyampaikan nasihat dan sangat professional dlm menghadapi sesuatu perkara. walaupun perbualan itu hanyalah lebih kurang 5 minit shj namun ia membuatkan aku berfikir dan mempelajari sesuatu daripada nya.
kawan : tak perlu melatah kalau benda tue tak betul. but u shud cry because u have bad friends like them.
aku bersetuju dgn kata2 itu. tetapi setelah di nasihatkan oleh seseorang yang lain di sini aku ingin menyatakan kata-kata penamat. kepada semua rakan taulan dan kanalan serta sahabat handai aku, di sini ingin aku nyatakan bahawasanya apa yang berlaku di dalam persahabatan aku itu telah tamat dan selesai. tidak ada apa lagi yang perlu di bincangkan dan di perkatakan. kerana ianya telah tamat dan selesai. sama ada persahabatan itu akan terjalain semula atau sebaliknya biar la Allah shj yang memutuskan nya.
setelah agak sekian lm aku mendiamkan diri dan menggelak untuk bercakap mengenai nya namun setelah ada di antara kalian yang mencipta satu fitnah yang melibatkan maruah dan agama kini aku kembali untuk memberi kata2 penamat. sesungguhnya fitnah yang di cipta itu amatlah dahsyat dan sgt lah di tegah oleh agama. ketahuilah wahai teman sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. takutlah kamu pada hukuman Allah di atas segala perbuatan yang mungkar itu. kita semua ini adalah hamba Nya. daripada Nya kita datang dan kepada Nya juga kita akn kembali. itu adalah janji yang pasti.
jadi di sini aku menyeru kepada kalian semua supaya berhentilah daripada bercakap mengenainya kerana ia tidak membawa apa-apa faedah kepada kita semua.sebaliknya ia akan membawa musibah daripada yang esa.
setiap yang baik itu datang daripadA Allah SWTdan buruk itu datangnya daripada kelemahan kita sendiri. sekiranya aku bersalah mengenai nya dan berdosa terhadapnya maka hukuman ALLAH itu pasti ada untuk aku, tetapi sekiranya perkara yang berlaku adalah sebaliknya maka berbalik lah ia kepada kamu semua..Amin.
SEKIAN...

4 comments:

Anonymous said...

amin...amin..amin..

eLFy

adyrunteam said...

elopz..tq...blog kak shuhada lagi nice n stunning beb...........c u...da jrg on blog ni.....bz ...btw..best of luck 2 u

sHuHaDa said...

amin ya rabbala'lamin...

thanx elfy..hey gonna mis u dear..huhuhuhu

sHuHaDa said...

ayrunteam : thanx ady...u have nice blog toooooo