Sunday, May 24, 2009

SePaKaT MeMBaWa BeRKaT

beberapa minggu yang lalu salah seorang senior aku meghubungi meminta bantuan aku untuk membantu nya untuk menjayakan majlis perkahwinan nya. Beliau (Abg sham) menghubungi aku memaklumkan bahwasanya majlis itu akan berlangsung pada keesokkannya, setelah mengetahui kebenaran dan keseluruhan kisah yang terjadi aku berfikir sejenak dan setelah mempertimbangkan nya aku bersetuju untuk membantunya menjayakan majlis itu walaupun aku langsung tidk mahir dalam menguruskan majlis seperti itu. (what friend for) so, aku membantu abg sham dan bersetuju majlis itu akan diadakan di salah sebuah rumah keluarga aku di Alor Setar.

Dalam tempoh masa 24 jam aku bersama-sama beberapa rakan yang lain serta keluarga aku dan penduduk kampung yang lain bersama-sama berganding bahu bagi memastikan kelancaran majlis itu walaupun pada mulanya ia mendapat tentangan dari keluarga aku namun setelah menpertimbangkan beberapa perkara persediaan majlis itu mendapat sokongan daripada ahli keluarga aku..sesautu yang baik pasti ALLAH akan permudahkannya..
baju pengantin lelaki

kain songket



hantaran buah-buahan hadiah daripada emak aku

kek untuk hantaran hadiah daripada mak cik aku

menu yang tersedia

menu yang tersedia

majlis bacaan doa selamat dan tahlil untuk arwah tok wan aku(hj hussein bin ariffin)

dan kawan baik aku(arwah keoi)

majlis kenduri dua dalam satu.:)

para tetamu sedang menikmati hidangan yang di sediakan.

walaupun persiapan majlis adalah di minit-minit yang terakhir namun semuanya berjalan dengan lancar berkat kesepakatan semua yang terlibat. yang berat mnjdi ringan, yang susah menjadi senang..(alhamdulillah) itulah yang di maksudkan dengan sepakat membawa berkat..buat abg sham dan kak niza saya ucapkan selamat pengantin baru dan saya doakan semoga berbahagia hidup abg sham dan kak niza di dunia dan akhirat..semoga rumahtangga yang di bina mendapat keberkatan daripada Allah SWT. Amin..inilah sahaja lah yang mampu saya adakan dan hadiahkan sempena hari bahagia abg sham dan kak niza..:)

p/s: seberat manapun kesalahan seseorang manusia itu, sekiranya dia telah terbuka pintu hatinya untuk kembali ke jalan yang sebenarnya, sebagai manusia yang tak pernah lari dari membuat kesilapan kita seharusnya memberi peluang, membuka ruang, memaafkan dan membimbing mereka untuk kembali ke jalan yang benar sekiranya kita hanya memikir ukuman yang setimpal maka kan tertutuplah segala ruang dan peluang untuk mereka membetulkan kesalahan itu. hanya Allah SWT shj yang selyaknya menentukan hukuman untyk setiap kesalahan yang dilakukan..buat abg sham dan kak niza buang yang keruh ambil yang jernih,mulakan sesuatu yang baru dan permulaan sesuatu yang baru itu bukan lah semudah yang di harapkan.buat semua yang terlibat menjayakan majlis pada hari itu aku ucapkan terima kasih semoga Allah shj membalasa.Amin.

2 comments:

Anonymous said...

x jemput i pown??sedey...hukhukhuk

sHuHaDa said...

anonymous :kenduri sikit shj..kecil2an..huhuhu x sempat nak jemput pun..persiapan pun last minute..:)